اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی کوتاه برای بانوان.

نوشیدن نوشابه های گازدار باعث ابتلای زن ها به فشار خون بالا می شود.

 بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه هاروارد ترکیب دیگری غیر از کافئین در نوشابه های گازدار وجود دارد که موجب افزایش فشار خون زنان می شود. محققان این تحقی معتقدند که نوشیدن قهوه به میزان روزی چهار فنجان در روز نه تنها باعث ابتلای زن ها به فشار خون نمی شود بلکه 7 تا 12 درصد احتمال این بیماری را کاهش می دهد در حالی که نوشیدن بیش از چهار بار در روز نوشابه گازدار باعث می شود تا احتمال به فشار خون در بین زن ها 27 تا 44 درصد افزایش یابد

پوشيدن دمپايي‌ لا انگشتي وعوارض آن

پوشيدن اين دمپايي‌ها در واقع باعث تغيير در نحوه حركات عادي و طبيعي فرد شده و در نهايت به پاها و زانوي وي آسيب مي‌رسانند.
نتايج يك تحقيق جديد نشان داده است كه پوشيدن دمپايي‌هاي لاانگشتي كه بويژه در بين دختران نوجوان در فصل تابستان متداول است براي پاها و زانوها خطرناك و مضر است.

پژوهشگران دانشگاه آئوبورن در آلاباما در اين پژوهش اظهار داشتند كه استفاده از دمپايي‌هاي لاانگشتي بويژه در فصل تابستان بين دختران بسيار متداول مي‌شود. اما انتخاب مناسب و هوشمندانه‌اي نيست.

پوشيدن اين دمپايي‌ها در واقع باعث تغيير در نحوه حركات عادي و طبيعي فرد شده و در نهايت به پاها و زانوي وي آسيب مي‌رسانند.

در اين تحقيق كه روي 39 دختر و پسر دانشجو انجام گرفت از آنها خواسته شد كه در حين راه رفتن دمپايي‌ لاانگشتي يا كفش ورزشي به پا كنند.

نتايج مطالعات نشان داد: كساني كه دمپايي لاانگشتي به پا داشتند حين راه رفتن گام هاي كوتاه تري بر مي‌دارند و پاشنه‌هاي پاي خود را با نيروي عمومي كمتر به زمين مي‌زنند.

به اين دليل به افرادي كه به هر دليل مايل به پوشيدن اين دمپايي‌ ها هستند توصيه مي‌شود كه از آنها فقط براي مدت زماني كوتاهي استفاده كنند

مقایسه زمان خواب زنان و مردان

مطالعه جدید تیمی از محققان نشان می دهد زنان در گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال در سراسر دنیا حدود ۳۰ دقیقه بیش از مردان می خوابند.

تیمی از محققان دانشگاه میشیگان با استفاده از اپلیکیشن تلفن های هوشمند به بررسی عادات خواب زنان و مردان در ۱۰۰ کشور دنیا پرداختند.

آنها دریافتند زنان گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال حدود ۳۰ دقیقه بیشتر از مردان می خوابند درحالیکه مردان میانسال کمترین مدت زمان خواب را دارند و معمولا کمتر از ۷ تا ۸ ساعت توصیه شده می خوابند.

به گفته این محققان، افرادی که مدت زمان زیادی از روز در معرض نور خورشید قرار دارند در مقایسه با افرادی که مدت زمان زیادی در فضاهای بسته هستند، معمولا زودتر به رختخواب می روند و بیشتر می خوابند.

با وجود اطلاعات به دست آمده از هزاران نفر از ۱۰۰ کشور جهان، این تیم به آنالیز الگوهای خواب پرداخت. طیف میانگین مدت زمان خواب از حداقل حدود ۷ ساعت و ۲۴ دقیقه برای ساکنان کشورهای سنگاپور و ژاپن تا حداکثر ۸ ساعت و ۱۲ دقیقه برای ساکنان کشور هلند بود.

به گفته محققان، به ازای هر نیم ساعت خواب، اختلاف بزرگی از لحاظ عملکرد شناختی و سلامت بلندمدت اتفاق می افتد. از اینرو توصیه می شود افراد در طول روز خواب کافی ۷ تا ۸ ساعت داشته باشند.

به علاوه استفاده طولاني مدت از اين دمپايي‌ها مي‌تواند باعث بروز درد در ناحيه پا، كمر درد و يا حتي آسيب رسيدن به لگن شود.

نتايج اين پژوهش در نشست سالانه اخير كالج آمريكايي طب ورزش در اينديانا پليس ارائه شده است

منبع : درمانسرا

لینک کوتاه: http://knvd.ir/zMCbg
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن