تغذیه و رژیم غذاییکودک و نوجوان

غذاهای مناسب برای کودکان – درمان سرا


در این مطلب با غذاهایی آشنا می‌شویم که مورد علاقه کودکان و نوجوانان بوده و نیز غذاهای مقوی و ساده‌ای هستند. فراموش نکنید هرچه تنوع غذایی یا ظاهر متنوع آن را حفظ کرده باشید

در این مطلب با غذاهایی آشنا می‌شویم که مورد علاقه کودکان و نوجوانان بوده و نیز غذاهای مقوی و ساده‌ای هستند. فراموش نکنید هرچه تنوع غذایی یا ظاهر متنوع آن را حفظ کرده باشید؛ فرزندتان بیشتر اشتیاق برای خوردن غذا نشان می‌دهد.

سیب

سیب تفت داده شده یا کبابی طعم خاص‌تری نسبت به سیب آب‌پز شده دارد. برای تنوع به جای آب سیب یا سیب خام؛ از این روش استفاده کنید و به آن عسل و دارچین اصافه کنید تا خوشمزه‌تر شود.

ماهی قزل‌آلای سرخ شده

ماهی قزل‌‌آلا منبع بسیار مناسبی برای اسیدهای چرب امگا۳ و پروتئین بوده و چربی‌های اشباع کمی نیز دارد. پیازچه، روغن زیتون و اضافه کردن ترشیجات مختلف، سپس کبابی، آب‌پز یا سرخ کردن ماهی؛ فرزندتان را ترغیب می کند تا این ماده غذایی مقوی را میل کند.

کره بادام زمینی و برنج سرخ‌شده

برنج قهوه‌ای را با کره بادام‌زمینی تفت بدهید و به عنوان میان وعده‌ای کامل برای فرزندتان آماده کنید تا چربی‌های اشباع نشده و پروتئین را دریافت کند.

ناگت مرغ

فیله مرغ را کم چرب نیز هست با روغن زیتون یا کنجد، سرخ کرده و ساندویچ مناسبی را تهیه کنید.

حُمُص

اگر غذای مناسبی را سرو کنید می‌توانید بهانه لازم برای خوردن سبزیجات را به فرزندتان بدهید.حُمُص با نخود و روغن کنجد تهیه می‌شود که سرشار از چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین بوده و می‌تواند به همراه سبزی خوردن، نان پیتا یا نان کراکر نیز سرو شود.

سالاد توت‌فرنگی اسفناج

اسفناج و توت‌فرنگی به همراه سس عسل و خردل منبع مفیدی از آنتی‌اکسیدان‌ها وبده که ویتامین‌ها و آهن مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. توت‌فرنگی سرشار از ویتامین C، فیبر و مواد گیاهی است که تلخی اسفناج را می‌گیرد. می‌توانید به این سالاد، پنیر پارمزان یا خامه‌ای نیز اضافه کنید.

منبع : درمانسرا

لینک کوتاه: http://knvd.ir/oA2sL
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن