آشپزی

مینی چیزبرگر شکم‌پر؛ ساندویچی جمع‌و‌جور و بدون دردسر

برترین‌ها: مینی چیزبرگر یک مینی ساندویچ است که نیازمند یک گاز کوچک برای رونمایی است. این نان به جای آنکه برگر و پنیر را در میان دو برش جای دهد آن‌ها را در شکم خود فرو داده تا زحمت خوردن و گرفتن آن‌ها را برایتان به حداقل برساند. شما می‌توانید همه اجزای چیزبرگر را همان طور که همیشه مصرف می‌کنید، داخل شکم نان فرو کنید.

چیزبرگر یکی از ساندویچ‌های مورد علاقه اکثر افراد بخصوص جوانترهاست که هم دلشان می‌خواهد یک ساندویچ پنیری داشته باشند هم یک برگر عالی میل کنند. من زمانی را بخاطر می‌آورم که هر وقت به فست فودی میرفتم تنها ساندویچی که سفارش میدادم چیزبرگر بود که بعد‌ها جایش را به کباب ترکی داد. شاید یکی از دلایل استفاده از برگر، ترس زیاد من از سوسیس‌ها باشد که شما اصلا حس خوردن گوشت در مورد آن‌ها ندارید، اما با خوردن ساندویچ برگر حس می‌کنید با یک ساندویچ واقعی روبرو هستید. البته شاید یکی از دلایل آن هم گرد بودن این ساندویچ باشد که بر خلاف ساندویچ‌های کشیده، چالش بیشتری را برای میل نمودن، می‌طلبد و برای وقت‌هایی که تنها باشید و نخواهید خیلی شیک و مرتب غذا بخورید، این ساندویچ را امتحان می‌کنید.

تبلیغات - خیریه همت خیریه همت

به‌هر‌حال این مینی ساندویچ چیزبرگر برای مهمانی‌های کوچک عصرانه و یا وقت‌هایی که عجله داریم خیلی خوب است بخصوص که نیازی به ریخت و پاش و نگرانی از بابت ریختن مواد از داخل ساندویچ نداریم. در واقع شما یک نان دارید که به شما می‌گوید بله «همه چیز آنجاست» پس نگران چیزی نباش!

برای خوردن این نان کافی‌ست خیلی راحت آن را در سس فرو کنید و گاز بزنید. شما تنها با یک کوچولوی مهربان و خوش‌قلب طرف هستید که هر آنچه می‌خواهید یکجا به شما می‌دهد بدون آن‌که بخواهید کلاس غذا خوردنتان را پایین بیاورید. اگر در درست کردن نان شکم‌پُر موفق بودید پس این یکی را هم امتحان کنید، چون این یکی همانند قبلی نرم، پف و دوست داشتنی است.

مواد لازم

مواد لازم برای نان

  • سیب‌زمینی: ۴۵۰ گرم، پوست گرفته و برش زده به قطعات ۲ سانتی
  • کره: ۲ قاشق غذاخوری (۲۸ گرم)
  • آرد نان یا آرد کم سبوس: ۲ و ۱/۴ پیمانه
  • شکر سفید: ۱ قاشق غذاخوری (۱۲ گرم)
  • مخمر فوری: ۲ قاشق چایخوری
  • نمک: ۱ قاشق چایخوری
  • تخم‌مرغ: ۱ عدد بزرگ
  • تخم‌مرغ هم زده: ۱ عدد + ۱ قاشق غذاخوری خامه غلیظ برای برس کشیدن روی نان
  • دانه کنجد: ۱ قاشق غذاخوری (اختیاری)

مواد میانی

  • برگر: ۶ عدد (نیمه جامد برای برش راحت)
  • چیزبرگر یا پنیر ورقه‌ای ساندویچ: ۷ برش
  • خیارشور: ۲۷ برش
  • سس کچاپ، خرد و سس دلخواه: به مقدار لازم برای موقع سرو

مینی چیزبرگر شکم پر؛ ساندویچی جمع و جور و بدون دردسر

طرز تهیه نان

۱. سیب‌زمینی‌ها را در یک ماهیتابه گود بریزید و روی آن‌ها مقداری آب بریزید تا روی آن‌ها را بپوشاند. آب را روی حرارت بالا به جوش برسانید، حرارت را به متوسط کاهش دهید و بگذارید سیب‌زمینی‌ها پخته و نرم شوند یعنی حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه. برای اطمینان از پخته شدن آنها، چنگالی را داخل سیب‌زمینی فرو کنید در صورت رد شدن چنگال از کل آن یعنی سیب‌زمینی پخته است.

۲. ۵ قاشق غذاخوری آب سیب‌زمینی را داخل کاسه‌ای کوچک بریزید تا خنک شود. سیب‌زمینی‌های پخته را از آبکش رد کنید و چند قاشق دیگر از آب آن را در کاسه کوچک دیگری نگه دارید، چون ممکن است به آب بیشتری نیاز داشته باشید.

۳. سیب‌زمینی‌ها را داخل همان ماهیتابه بریزید و روی شعله پایین بگذارید تا گرم شوند، گاهی آن را بهم بزنید. این کار را تا زمانی که کل رطوبت سطح آن بخار شود و سیب‌زمینی‌ها خشک شوند، انجام دهید یعنی حدود ۱ دقیقه.

۴. سیب‌زمینی‌ها را از روی گاز برداشته و با چنگال یا آسیاب غذایی کاملا له کنید. مقداری سیب‌زمینی را داخل پیمانه کامل ریخته و کمی فشار دهید تا ۱ پیمانه شود. حالا آن را داخل کاسه‌ای متوسط بریزید. کره را به آن افزوده و بهم بزنید تا زمانی که کره ذوب شود. باقی‌مانده سیب‌زمینی را برای استفاده‌های دیگر نگه دارید.

مینی چیزبرگر شکم پر؛ ساندویچی جمع و جور و بدون دردسر

۵. در یک کاسه میکسر (یا کاسه بزرگ در صورت استفاده از دست)، آرد، شکر، مخمر و نمک را ریخته و با هم مخلوط کنید.

۶. سیب‌زمینی و کره گرم را به مخلوط آرد اضافه کنید و با دست بهم بزنید تا زمانی که خوب ترکیب شوند. اگر مقداری گلوله در آن باشد، مشکلی نیست.

۷. تخم‌مرغ و ۵ قاشق آب سیب‌زمینی را اضافه کنید، با قطعه خمیر زن میکسر (یا با قاشق چوبی) روی سرعت پایین هم بزنید تا خمیر نرم و کمی چسبنده تشکیل شود در حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه. این خمیر خیلی خشک به نظر می‌آید و ظاهراً به سختی ورز داده خواهد شد، اما در طی فرایند هم زدن و ورز دادن، نرم و کمی چسبنده خواهد شد. وقتی که ورز دادن تمام شد، خمیر باید به ته ظرف بچسبد، اما از لبه‌ها جدا شده و کمی چسبناک باشد. این نکته را برای همیشه بخاطر بسپارید، چون در مورد اکثر نان‌ها به همین صورت است که ملاک شما فقط جدا شدن از لبه‌های ظرف باشد نه ته آن. اگر خمیر خیلی سفت به نظر می‌آید، کمی آب سیب‌زمینی اضافی که کنار گذاشتید، به آن اضافه کنید تا نرم شود.

مینی چیزبرگر شکم پر؛ ساندویچی جمع و جور و بدون دردسر

۸. خمیر را به شکل یک توپ درآورید و در ظرفی چرب شده قرار دهید، آن را داخل ظرف بچرخانید تا خوب روغنی شود. روی آن را با پلاستیک سلفون بپوشانید و در مکانی گرم به مدت تقریبا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بگذارید تا گرم شود.

۹. در این حین به سراغ مواد داخل نان بروید و آن‌ها را آماده کنید. توضیحات مواد داخل نان پس از نان آمده است.

۱۰. خمیر را روی سطح کار بگذارید اگر خمیرتان خیلی چسبناک است توجه کنید که به میزان خیلی کمی آرد بپاشید تا برداشتن آن راحت باشد. این مساله خیلی در نتیجه کار موثر است. خمیر را به شکل مربعی با قطر ۸ اینچ یا ۲۰ سانتی متر درآورید که در تمامی قسمت‌ها، ضخامت یکسانی داشته باشد. با استفاده از چاقو آن را به ۹ مربع مساوی تقسیم کنید یعنی مربع‌های ۳×۳. تا اینجا فکر کنم دقیقاً شبیه به نان برگر سیب‌زمینی بود که قبلا به شما یاد دادم. حالا تکه‌ها را از هم جدا کنید و روی آن‌ها را با پلاستیک با کمی فاصله از بالای آن‌ها، بپوشانید. هر بار یکی از آن‌ها را بردارید، آن را به ۳ تکه تقسیم کنید، به طوری که در انتها ۲۴ تکه خمیر داشته باشید. همه تکه‌های خمیر را زیر پلاستیک بگذارید تا از خشک شدن آن‌ها جلوگیری شود.

مینی چیزبرگر شکم پر؛ ساندویچی جمع و جور و بدون دردسر

۱۱. هر بار یک تکه خمیر را بردارید و بقیه را بگذارید زیر پلاستیک بمانند. تکه خمیر برداشته را گرد کرده و فرم دهید. (برای گرد کردن، یک تکه خمیر را روی سطح کار بدون آرد بگذارید، دست‌تان را همانند یک فنجان کرده، بدون سفت گرفتن و یا فشار زیاد به نرمی نان را با کف دست گرد شده و با حرکات دایره وار، چرخانده و گرد کنید. اگر خمیر خیلی چسبناک است، فقط کمی انگشتانتان را آردی کنید).

۱۲. روی این خمیر‌های گرد شده را با پلاستیک پوشانده و به مدت ۱۵ دقیقه استراحت دهید.

مینی چیزبرگر شکم پر؛ ساندویچی جمع و جور و بدون دردسر

۱۳. یک سینی کلوچه با ابعاد ۱۷×۱۳ اینچ را با کاغذ روغنی بپوشانید. روی یک سطح کمی آرد پاشی‌شده، به آرامی هر تکه خمیر را باز کرده و تبدیل یه یک صفحه گرد کنید. داخل آن یک تکه خیارشور در وسط و در ادامه مینی‌برگر سرخ شده و خنک شده را اضافه کرده و سپس بالای آن هم یک تکه پنیر ورقه‌ای برش زده.

مینی چیزبرگر شکم پر؛ ساندویچی جمع و جور و بدون دردسر

۱۴. همه خمیر‌ها را به همین شکل پر کنید، لبه‌های خمیر را به سمت بالای مواد جمع کنید، کمی فشار دهید تا بسته و درزگیری شود. خمیر را برعکس کنید و آن را در سینی فر کاغذ گرفته بگذارید، این کار را با همه خمیر‌های دیگر انجام دهید.

مینی چیزبرگر شکم پر؛ ساندویچی جمع و جور و بدون دردسر

۱۵. روی سینی را با پلاستیک بپوشانید طوری که کمی با خمیر‌ها فاصله داشته باشد. بگذارید خمیر‌ها مدتی استراحت کرده تا دو‌ برابر شوند و از یک سمت به همدیگر بچسبند. این کار حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان می‌برد. در حین گرد کردن خمیرها، شبکه را در طبقه وسط فر قرار دهید و فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

مینی چیزبرگر شکم پر؛ ساندویچی جمع و جور و بدون دردسر

۱۶. روی خمیر‌ها را به آرامی با تخم‌مرغ زده شده و خامه غلیظ، برس بزنید و در صورت دلخواه مقداری دانه کنجد روی آن‌ها بپاشید.

مینی چیزبرگر شکم پر؛ ساندویچی جمع و جور و بدون دردسر

۱۷. خمیر‌ها را حدود ۱۰ تا ۱۳ دقیقه داخل فر بپزید تا زمانی که روی آن‌ها قهوه‌ای طلایی پر رنگ شود. نیمه کار سینی فر را بچرخانید تا مطمئن شوید که همه نان‌ها سطحشان کاملا برشته و قهوه‌ای می‌شود. موقع درآوردن از فر به نظر می‌رسد که روی آن‌ها خیلی سفت است، اما بعد از چند دقیقه نرم می‌شوند.

مینی چیزبرگر شکم پر؛ ساندویچی جمع و جور و بدون دردسر

۱۸. سینی فر را به مدت ۵ دقیقه روی توری شیرینی پزی بگذارید تا در این حین نان‌ها گرم بمانند و نرم‌تر شوند. سپس رول‌ها را از داخل سنی درآورده و روی توری بگذارید تا از خیس و چسبناک شدن کف آن‌ها جلوگیری کنید. کمی که روی آن‌ها خنک شد، نان‌ها را برگردانید.

۱۹. مینی برگر‌های آماده را با سس مورد علاقه‌تان سرو کنید.

مینی چیزبرگر شکم پر؛ ساندویچی جمع و جور و بدون دردسر

آماده کردن برگر‌ها

۱. با استفاده از قالب بیسکویت یا کلوچه گرد، (با قطر ۴ و ۱/۲ سانتی)، هر کدام از برگر‌ها را به ۴ تکه گرد برش بزنید. به آرامی بقیه اضافات برگر را برداشته و به هم بچسبانید و دایره‌های دیگری درست کنید. شما باید در انتها ۲۷ مینی برگر داشته باشید.

مینی چیزبرگر شکم پر؛ ساندویچی جمع و جور و بدون دردسر

۲. مینی برگر‌ها را داخل یک ماهیتابه نچسب به میزان مورد علاقه‌تان برشته کنید. حتما آن‌ها را طوری برشته کنید که آماده خوردن باشند، چون آن‌ها در نان به پخت خود ادامه نخواهند داد. قبل از اینکه آن‌ها را داخل شکم خمیر‌ها قرار دهید، بگذارید خنک شوند تا به خمیر نچسبند.

مینی چیزبرگر شکم پر؛ ساندویچی جمع و جور و بدون دردسر

نکات مهم

  • بهتر است از آرد چند منظوره یا همه کاره استفاده کنید. آرد همه کاره همان آردی هست که به صورت بسته بندی شده در فروشگاه‌ها موجود است و اغلب برای درست کردن کیک و نان‌های خانگی استفاده می‌کنیم. این نان نسبت به آرد نان که در نانوایی‌هاست سبوس کمتر و گلوتن بیشتری دارد. یادتان باشد که این آرد، آرد سفید نیست. آرد سفید آردی ست که بسیار سفید و لطیف است و بافت بسیار ریزی دارد. اغلب پودر‌های کیک آماده از این نوع آرد استفاده می‌کنند.
  • برای مخمر حواستان باشد که حتما مخمر شما سالم و آماده کار باشد. می‌توانید بخش کمی از مخمر را با کمی آب گرم و شکر امتحان کنید. بگذارید کمی بماند تا پف کند. معمولا مخمر‌های فوری در صورت خرید پک، خیلی بیش از استفاده معمول شما هستند؛ بنابراین مقدار کمی به اندازه نیاز چند روز آینده‌تان بردارید و الباقی را داخل فریزر بگذارید.
  • برای درست کردن یک محیط گرم برای ور آمدن نان، فر را روی ۹۳ درجه سلسیوس (دمای حداقل فر) روشن کنید. به مدت ۱۰ دقیقه روشن بگذارید سپس خاموش کنید. حالا محیطی گرم برای ور آمدن خمیر دارید. البته این کار بیشتر برای زمستان‌ها توصیه می‌شود که فضای خانه و آشپزخانه سرد است. اگر فر خیلی داغ شد آن را کمی باز بگذارید.
  • این خمیر را می‌توان با دست هم درست کرد، اما مقداری زور بازوی شما برای ورز دادن می‌خواهد. اما در نهایت پاداش شما نان‌های شکم پر خوشمزه خواهد بود.

منبع: cleobuttera

منبع : برترینها

لینک کوتاه: http://knvd.ir/ytEIL
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن